reklama

O Sokratovi a európskom vreci.

„Woher kommst du? Was studierst du?“ „Aus der Slowakei, ... ale študujem v Čechách, v Prahe.“ „ Hmm a ako to, že si spolu s Čechmi rozumiete. Je váš jazyk rovnaký?“ ( Totiž som sa často s niektorými Čechmi rozprával.) „Nie, nie je rovnaký, je len veľmi podobný a hlavne sme boli dlhé roky jeden štát.“ „ Aha, jasné...“ ( všetko je hneď jasné)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Pre tých zo vzdialenejších krajín ako je Francúzsko, či Španielsko( napríklad ), bolo treba odpovedať často aj na otázku: „ Slowakei, Slowakei...Slovenien, Slovinien?“ „ Nein !!!! Slovakia.“ Vedľa sa pritom Poliak rozkričí: „ Poznám Šatana, poznám Šatana!!!“ Na druhej strane, keď poviem Francúzovi, či Španielovi, že poznám mesto z ktorého pochádza, alebo jeho obľúbeného spisovateľa, udivene krúti hlavou. Našli sa ale aj takí, čo si určite mysleli, že ho poznám, pretože je to významný taliansky prvoligový futbalista a že je to normálne...Pred niekoľkými mesiacmi mi jeden Maďar začal z nepochopiteľných dôvodov vysvetlovať, že maďarčina je vraj najkrajší jazyk na svete. Nuž nevyčítal som mu to. Povedal som mu, že podľa mňa slovenčina a odišiel som preč. Aj tak bol opitý... Nie však viac ako Poliaci skákajúci po stole s fľašou v ruke a spievajúci nejaké ich ľudové piesne (v jeden poľský večer )... Takých Britov som veľmi nestretával. (Akurát sa ukázali občas v škole, alebo na chodbe cestou do kuchyne.)... Zato Taliani a Španieli majú párty každý deň. Bavia sa hlučne vo veľkých skupinkách, alebo si ticho v rohu balia čudesné cigarety... Takto nejako vyzeral a vyzerá každý utorok v Gutzkow klube, najstaršom študentskom klube v Drážďanoch. To však hlavne v prvých mesiacoch oboch semestrov... Nuž rôzni sme my ľudia. A my Slováci sa nestratíme... Našiel som si veľa kamarátov z rôznych krajín Európy. Najviac bolo Francúzov. Možno náhoda. Možno mám k ním blízko...To bol ale hlavne prvý semester. Snaha poznať ľudí... Dnes, keď o mesiac odchádzam, poznám najviac aj tak Slovákov i Čechov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo? Lebo lečo:) Proste vyrastali sme v rovnakej krajine, na rovnakej hudbe, rozprávkach, režime, v podobných rodinách a rozumieme si bez problémov a hlavne netreba hľadať správny člen. Aj snaha raz proste prejde.

Tento študijný program je určite super vec. Hodia vás do jedného vreca s tzv „ Európanmi“ a v tom vreci je fakt veeeliká sranda.

P.S. Nechcel som týmto článkom poprehadzovať všetkých zúčastnených do ich národného vreca. Chcel som len všetky tie národy a mentality v Európe strčiť do ich vlastného balónika v spoločnom európskom vreci. A do priesvitného, aby sme na seba dobre videli a bez zvukových bariér, aby sme sa dobre počuli a bez...

Peter Vrábel

Peter Vrábel

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu